Η Σίφνος πάει στο Μέγαρο Μουσικής

0

«Έχω κάνει μία σειρά από φεγγάρια στη Σίφνο. Υπάρχουν υδρατμοί στο Αιγαίο την ώρα που αρχίζει να εμφανίζεται, να βγαίνει μία υποψία του φεγγαριού, να παρακολουθήσεις για ένα τέταρτο είκοσι λεπτά να βγαίνει από την Πάρο. Στον ορίζοντα, πιο πάνω από τον ορίζοντα, που ο ορίζοντας δεν ορίζεται με μία γραμμή, πολύ ακαθόριστος, φλου. Και το βλέπεις είναι ένα νυχάκι. Κόκκινο, κόκκινο, και όσο ανεβαίνει κόκκινο, πορτοκαλί, γίνεται πορτοκαλί, ή μάλλον όχι πορτοκαλί, νεραντζί, τα νεράντζια είναι πιο κοκκινωπά από τα πορτοκάλια. Και όταν ανεβαίνει σιγά σιγά γίνεται χρυσαφί και μετά από χρυσαφί, γίνεται αυτό το ψυχρό του φεγγαριού. Τριγύρω από αυτή τη διάχυτη ατμόσφαιρα, δημιουργείται αυτό το πορτοκαλί φεγγάρι, ένα κοκκινωπό».
Λόγια του ζωγράφου, δάσκαλου και ακαδημαϊκού Παναγιώτη Τέτση του οποίου από τις 11 Νοεμβρίου και για δύο μήνες, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών φιλοξενεί έκθεση έργων , με τίτλο «Παναγιώτης Τέτσης: Η ζωγραφική του σήμερα».
Το «σήμερα» σημαίνει πρώτα, ότι μέσα από αυτή την παρουσίαση  -που θα αναπτυχθεί στις δυο μεγάλες αίθουσες της νέας πτέρυγας του Μεγάρου- θα δοθεί μεγάλη έμφαση στα τελευταία έργα, που ο Τέτσης δούλεψε μέσα στο 2011. Συγχρόνως όμως θα υπάρχει αναφορά σε μια εκ νέου επαφή με παλαιότερα, αλλά λιγότερο ή ελάχιστα γνωστά έργα, που ανήκουν στον ίδιο τον καλλιτέχνη ή σε συλλέκτες. Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης ορισμένα εννοιολογικά συγγενή έργα, τα οποία δανείζει στο Μέγαρο η Εθνική Πινακοθήκη.

Θεματικά το στίγμα δίνει το τοπίο, ειδικότερα η εικαστική δομή του και η σχέση του με το φυσικό και χτισμένο περιβάλλον. Τα υλικά θα είναι ποικίλα: λάδια, τέμπερες αλλά και μερικά από τα τόσο σημαντικά μαυρόασπρα χαρακτικά του.

Απάντηση